FYSIOTERAPIA / AKUPUNKTIO / PHYSIO TOUCH

FYSIOTERAPIA / AKUPUNKTIO /
PHYSIO TOUCH

Mitä fysioterapia on?

Fysioterapia on terapiaa, jonka keskeisenä tavoitteena on ylläpitää ja parantaa ihmisten toimintakykyä ja liikkumista. Yleensä fysioterapian toimenpiteet kohdentuvat synnynnäisen vamman, sairauden, tapaturman tai ikääntymisen aiheuttamaan alentuneen toimintakyvyn edistämiseen fysioterapeuttisen ohjauksen ja neuvonnan, terapeuttisen harjoittelun sekä manuaalisen terapian keinoin. Kipu- ja oirehoitoina käytetään mm. fysikaalisia hoitoja. Fysioterapia on osa julkista ja yksityistä sosiaali-, terveys-, ja kuntoutuspalvelujärjestelmää.

Fysioterapiassa arvioidaan kuntoutujan terveyttä, liikkumista, toimintakykyä ja toimintarajoitteita hänen toimintaympäristössään. Arvioinnin perusteella laaditaan fysioterapiasuunnitelma, jota myös seurataan. Fysioterapeutti arvioi myös apuvälinetarvetta ja ohjaa niiden käyttöä. Kuntoutujaa aktivoidaan ja ohjataan ottamaan itse vastuuta omasta terveydestään, toimintakyvystään ja niiden edistämiseen liittyvistä valinnoista yhteistyössä muiden asiantuntijoiden kanssa.

Meille voit saapua asiakkaaksi myös Kelan lähetteellä.

Mitä akupunktio on?

Sana akupunktio muodostuu latinan sanoista ’acus’ = neula ja ’puncture’ = pistää. Akupunktio eli akupunktuuri on vanha kiinalainen hoitomenetelmä, sitä on harjoitettu Kiinassa jo tuhansia vuosia. Aluksi käytettiin kivineuloja, sitten neulat valmistettiin luusta, kalanruodoista tai bambusta. Kiinassa keisarit kielsivät akupunktuurin 1800-luvulla. Se säilyi kuitenkin kansanomaisena hoitokeinona ja sen suosio nousi Maon aikana uudelleen.

Akupunktioneulat ovat kertakäyttöisiä ja niitä voidaan aktivoida tarvittaessa sähköllä.

Hoitosuositukset  ja -rajoitukset:

Hoitoa ei tehdä päihtyneelle ja voimakkaita kipu- tai masennuslääkkeitä käyttävien asiakkaiden ollessa kyseessä tulee huomioida lääkkeitten aiheuttamat vaikutukset. Raskaus asettaa myös joitakin rajoituksia hoidon antamiselle. Lapsilla pistot tehdään käyttämällä neula vain hyvin nopeasti pistokohdissa. Sähköneuloja käytettäessä sydämentahdistin ja metalliproteesit kehossa ovat rajoittavia tekijöitä. Maailman terveysjärjestö WHO suosittelee akupunktuurihoitoa yli 400 sairauteen. Akupunktiota käytetään myös kauneudenhoidossa.

Mitä PhysioTouch on?

PhysioTouch- ja LymphaTouch -hoito on Suomessa kehitetty lääkinnällinen, alipaineeseen perustuva hoitomenetelmä. LymphaTouch tuli markkinoille 2009 ja PhysioTouch lanseerattiin saamamme asiakaspalautteen perusteella loppuvuodesta 2012. Suomalainen PhysioTouch-hoitomenetelmä perustuu samoihin periaatteisiin kuin HLD Healthy Life Devices Oy:n kehittämä vakiintunut LymphaTouch-hoitomenelmä. PhysioTouch on LymphaTouchia kehittyneempi ja kuvaa nimensä puolesta paremmin hoitomenetelmän monipuolisia mahdollisuuksia.

PhysioTouch- ja LymphaTouch -hoitomenetelmä on hoitoja tehostava ja monipuolistava vaihtoehto sekä  uusi ulottuvuus fysioterapian moniin jo tiedossa oleviin eri osa-alueisiin sekä mahdollisuus uusiin haasteisiin. Hoitomenetelmä aktivoi mm. lymfajärjestelmää, venyttää kudoksen eri kerroksia mahdollistaen faskiakäsittelyt, lihaksia rentouttavan hoidon ja kivun vähenemisen. Hoito aktivoi aineenvaihduntaa nopeuttaen haitallisten partikkeleiden poistumista elimistöstä. PhysioTouch- ja LymphaTouch -hoidon tulokset ovat mitattavissa välittömästi hoidon jälkeen potilaan kiputuntemuksia kartoittavalla VAS-asteikolla sekä ympärysmittojen ja liikelaajuuksien mittaamisella.

PhysioTouch- ja LymphaTouch -hoidon jälkeen tulee nauttia runsaasti vettä. Keskustele sinua hoitavan terapeutin kanssa, jos sinulla on sairauksia tai lääkitystä. PhysioTouch- ja LymphaTouch -hoitoa antavat terveydenhuollon ammattilaiset, jotka ovat saaneet koulutuksen laitteen käyttöön. Lue lisää: http://www.physiotouch.com/fi

HINNASTO JA AJANVARAUS

Palveluistamme ei toistaiseksi löydy hierontaa Timo Kiviniemen jäätyä pois Fysiomotionin toiminnasta. Tiedotteen yrityskaupoista voit halutessasi lukea TÄSTÄ.

Aukioloajat

Voimassa olevat aukioloaikamme näet TÄSTÄ.

Ajanvaraukset: p. 044 5510 701

TIETOSUOJASELOSTEEMME